ISO 45001 Sănătatea și securitate în muncă

ISO 45001 este noul standard international pentru managementul sănătății și securității în muncă și va înlocui standardul existent, OHSAS 18001..

Obiectivul general al ISO 45001 este același, dar la fel cum se întâmplă cu toate standardele ISO noi și revizuite, acesta urmează terminologia și structura commune ale Anexei SL și este singura diferență majoră între OHSAS 18001 și ISO 45001.

ISO 45001 va plasa în centrul organizației managementul și îmbunătățirea continua a sănătății și securității în muncă. Acest nou standard reprezintă o oportunitate pentru organizații de a-și alinia sistemul de management al sănătății și securității în muncă cu direcția lor strategică. Cu un accent mai mare pe îmbunătățirea performanțelor și proceselor în domeniul sănătății și securității.

Care sunt beneficiile noului standard?

ISO 45001 va furniza cerințe și clauze clare și îmbunătățite comparativ cu OHSAS 18001, care vor servi drept bază pentru standard. Unul dintre principalele obiective ale ISO 45001 este integrarea angajaților și a reprezentanților lor în centrul sistemului de management al sănătății și securității în muncă.

ISO 45001 le va permite organizațiilor să îmbunătățească rezistența anticipând, adaptând și răspunzând la riscurile de sănătate și securitate.

Printre alte beneficii se numără:

  • Integrarea mai ușoară cu alte standard ISO, cum ar fi ISO 9001 (Managementul calității) și ISO 14001 (Managementul mediului)
  • Implicarea managementului superior va duce la creșterea angajamentului și responsabilității comune în domeniul sănătății și securității în întreaga organizație
  • Prin gestionarea riscurilor într-un mod organizat, organizațiile vor reduce pericolele și riscurile
  • Odată cu introducerea „Contextului organizației”, organizațiile vor înțelege factorii interni și externi, oferind claritate asupra obiectivelor și planurilor strategice
  • Procesul de gestionare a externalizării, a contractanților și a înțelegerilor de aprovizionare va fi făcut mai explicit, ducând la riscuri reduse și o mai mare eficiență.

Cum putem ajuta

Noi, cei de la LR, acordăm timp pentru a înțelege nevoile și circumstanțele unice ale clienților noștri și ale afacerilor lor, pentru a acționa rațional, cu sensibilitate și grijă. Independența noastră înseamnă că ne angajăm să facem lucrurile așa cum trebuie pentru a atinge cele mai înalte standarde și a obține cele mai bune rezultate pentru toți, dându-le clienților noștri încredere în deciziile noastre de fiecare dată.

  • Evaluare: Explorăm temeinic fiecare problemă, cu precizie exactă, analitică.
  • Analiza decalajelor: Această activitate realizată de evaluator vă permite să vă concentrați pe domeniile critice, cu risc ridicat sau slab ale sistemului dumneavoastră, înainte de vizita formală de evaluare.
  • Certificarea: De obicei, acest proces cuprinde două etape, care constau într-o apreciere a sistemului și o evaluare inițială, a cărui durată depinde de mărimea și de natura organizației dumneavoastră.
  • Formarea: Furnizăm cursuri practice de formare a clienților, susținute de tutori instruiți și calificați.