Serviciile de tranzitie LRQA ale reviziei ISO 14001.

Organizatia Internationala de Standardizare (ISO) in mod normal revizuieste standardale la fiecare 5 ani, pentru a se asigura ca acestea sunt relevante la schimbarile cerintelor pietii. ISO 14001:2015 a fost publicat in luna Septembrie si este disponibil acum la Organizmul International de Standardizare.

Ce este nou? 

Anexa SL, noua structura de nivel inalt si text comun al tuturor standardelor ISO noi si revizuite, este cea mai mare schimbare a documentului ISO 14001:2015. Anexa SL directioneaza  asimilarea EMS-ului în gândirea strategică a organizaţiei şi creşterea responsabilităţilor managementului organizaţiei în raport cu EMS. Alte subiecte care sunt noi pentru ISO 14001 includ: a) contextul organizational (clauza 4), b) abodarea bazata pe risc (clauzele 6 si 10), c) scopul si aplicabilitatea (clauzele 4.3 si 1), d) informatia documentata (clauza 7.5) si e) perspectiva ciclului de viata si controlul externalizarii (clauza 8). 

Ce a fost revizuit? 

Printre ariile standardului care au fost revizuite sau acum contin informatii mai specifice, organizatiile ar trebui sa acorde o atentie mai mare la: a) un accent marit al angajamentului top management-ului cu ISO 14001 (clauza 5), b) politica (clauza 5.2), c) comunicarea (clauza 7.4), d) informatia documentata (clauza 7.5), e) performanta si evaluarea (clauza 9) si f) analiza managementului (clauza 9). 

Ce inseamna ISO 14001:2015 pentru organizatia mea? 

Acum, cand noul standard ISO 14001:2015 a fost publicat, organizatia Dvs. poate incepe planificarea tranzitiei la noul standard. Toate organizatiile certificate au la dispozitie 3 ani, pana in Septembrie 2018, sa finalizeze procesul de evaluare al tranzitiei.

Unele organizatii ar putea opta pentru urmatorul ciclu de certificare, desi multe dintre acestea vor dori sa fie “printre primii”, avand in vedere valoarea si flexibilitatea crescuta pe care le vaduce noul ISO 14001:2015.

Cum va poate ajuta LRQA?

Gama noastra de servicii ISO 14001: 2015 include Analiza Gap, Training, inclusiv workshop-uri de facilitare si planificare a tranzitiei sustinute in sistem in-house la sediul clientului, si servicii de Evaluare. Toate sunt concepute astfel incat sa va asigure o tranzitie cat mai usoara la noul standard. Serviciile LRQA sunt adaptate la specificul organizatiei si sistemelor dvs, oferindu-va o intelegere mai buna a modului in care acestea relationeaza in viitor cu performanta afacerii dvs.